hunting_for_beauty

Instagram

петък, 20 септември 2013 г.

Уличната козметика

   

   Зная, че не трябва да се ползва непроверена козметика, камо ли такава взета "от улицата". Но изследователският ми дух надделя и един ден си взех кремче от невен за крачета, продаван на един от тротоарите на улица "Сливница" в София. Ходилата ми са най-слабо чувствителното  място, така че реших да рискувам именно с него. Не помня много добре цената, но общите снимки ясно показват, че е била около 1-2лв. 

   На кутийката, която изглеждаше неугледно и мръсно, се мъдреше надпис със състава, който от друга гледна точка би бил прекрасен, ако е истина - невен, смрадлика, мащерка, кокос, палмово масло. Аз съм голям почитател на възможно най-малко вредната козметика. Предпочитам да не слагам разни сложни съединения по лицето си. Естествено, това не се случва всеки път. И аз обичам хубавите миризми,  лесно нанасящите се продукти и обилната пяна. Разбирам, че това е невъзможно в натуралната, чиста козметика и често със запушен нос си слагам някои продукти ;)

   И така, реших да опитам кремче, за което се твърди, че е по рецепта на народния лечител Петър Димков. Признавам си, че с голям страх го нанесох на ходилата си същата вечер преди да заспя. Мирисът му беше свеж, но леко неприятен, като на типичен натурален продукт.  Изненада ме консистенцията му. Стои някак на гранулки. Очаквах да е много мазен. Все пак функцията му е да омекотява захабени пети и мазоли. Не попива лесно и е нужен малко по-продължителен масаж. За съжаление след 15-20 мин аз вече усещам сухота и филм, който при добир предизвиква нещо като търкане и скърцане.

   В крайна сметка не останах доволна, но го ползвах от време на време. Миризмата му, с течение на времето, взе да ме дразни доста повече, отколкото в началото и буквално се настройвах психически преди да го нанеса. За щастие един ден случайно го изпуснах и той се разля почти целия. :) 



   Опитах се да намеря информация за фирмата производител, но в нета тя е наистина оскъдна и де факто нищо ново не научих. Намерих само едно мнение, което беше положително. Естествено, че в мен се породи съмнението, че може да е техен човек, но пък съществува вариант и да е някой истински доволен потребител.

   Жената, която продава тази козметика, го прави незаконно и не дава никакъв касов бон при покупка. Не, че толкова много държа на тези неща, но някак си ми навява мисъл за измама. От друга гледна точка и с просто око се вижда, че е финансово несъстоятелна и може би няма средствата да премине през цялата бюрокрация, нужна за легитимирането на дадена фирма. 

   Всеки ден минавам през това място, на което беше опъната сергийката. И преди съм я виждала и знам, че не е там постоянно. Много дълго време, чаках възможността за нова среща с продавачката. Надявах се, че тя ще ми каже, къде мога да се запозная повече с дейността на въпросната фирма. Ето, че един ден ми се усмихна късметът. Получих брошурка, на която беше описан асортиментът от козметични продукти, но отново само адресът на фирмата, който вече знаех. Нямат сайт, намат страничка в някоя социална мрежа... Нищо. Жената ме уверяваше, че всичко е законно и аз реших отново да направя опит с някой техен продукт. 

   Този път изборът ми се спря на крем за суха кожа със зехтин и алое вера. Съставът отново е прекрасен, но съмнението, че производството не се осъществява в хигиенично чисти условия ме кара да се страхувам. Явно съм мазохистка, защото госпожата успя да ми продаде и сапунче. Едва ли съм дала повече от 2-3лв общо за двете покупки и не би трябвало да се притеснявам, да ги хвърля, ако съвсем се разочаровам.





   Надявах се, консистенцията на новия крем да е по-различна, но не би... Добре, че поне мирисът е малко по-добър. Отново не хидратира и овлажнява. За проба на сапуна все още не съм събрала смелост, но ще дойде и неговият ред някой ден. Тогава разбира се, ще обновя информацията тук.



   Снимките на сергията направих вчера тайно, за това са с отвратително качество, но исках да покажа как изглежда всичко събрано на едно място. Покъртително, а? 

   След този експеримент за себе си реших, че повече няма да се възползвам от услугите на тази фирма и ако ми се прииска нещо наистина чисто и натурално ще отделя малко време и ще бъркам кашички в къщи ;)

   Много бих се радвала, ако някоя от вас сподели, дали се е сблъсквала с подобен род продажба на козметика и осмелила ли се е да купи? Вярвате ли й, помогнала ли ви е?

  С любов и уважение:
  Diana - the hunter

Няма коментари:

Публикуване на коментар