hunting_for_beauty

Instagram

събота, 10 май 2014 г.

АСМР или "брейнгазъм"



АСМР причинява мозъчен „оргазъм“

АСМР = Автономна сензорна меридианна реакция


Привет, мои дружки по четене и интереси!

В този пост ще ви занимая с нещо малко по-различно от обичайните теми за разкрасяване... Всъщност има нещо общо с тази тема. То е, че понякога, когато гледам някои от Youtube бюти-любимките си получавам АСМР или брейнгазъм...

Сега правя кратка виртуална ретроспекция и ви връщам назад в годините на моето осъзнато детство, тъй като явно съм имала АСМР от както се помня.

В началото тя се проявяваше, когато някой ми докосваше плавно косата. Също съм го изпитвала, когато съм слушала "лелички", които си говорят (или клюкарстват ;) ) с нежен и лек, почти шептящ глас... Е, това и до ден днешен не се е променило. :)

Към 2000 година имахме за известно време малко магазинче за сладки работи и други дребни нещица. Когато някои определени хора (но и до ден днешен нямам представа защо точно тези определени хора) се доближаваха да разглеждат витрината и обхождаха с поглед всяка една малка сладост, аз изпадах в АСМР. Най-любимо ми беше да поискат няколко вида вафлички например и докато четат какво точно пише на тях, шумолейки с опаковката и преценявайки коя точно да изберат, аз изпадах в огромен брейнгазъм.

Когато започнах работа, попадах на хора, които дори само с говора си или това, че са докоснали лист хартия по един определен начин ме караха да затая дъх и да се насладя на брейнгазма си...

Ерата на Youtube клипчетата навлезе силно в живота ми и там също се сблъсках с моя АСМР... Това се случва често, когато гледам бижутерските притежания на някоя девойка например. Тя с плавно движение на камерата преминава през всяко едно камъче или висулка и нежно обяснява, колко прекрасно се преливат цветовете и какво изящество държи в ръцете си...

До ден днешен има хора, чието дори само присъствие, поглед, движение ме кара да чувствам АСМР. Хора, случайно срещнати в метрото, които необезпокоявани четат и разлистват плавно страничката си, променят цялостно настроението и нагласата ми...


За какво в крайна сметка говоря/пиша?

Ужасно трудно ми е да опиша чувството при АСМР, но все пак ще пробвам. Усещам леко задремване на мозъка, което при достатъчно по-продължително време може да ме накара да заспя и физически. В други случаи усещам тръпки по гърба си... Но винаги това е приятно чувство на задоволство и дори безтегловност.

В много по-лека степен усещам същото, когато се загледам в една точка... Това на всеки от нас се е случвало.

В български сайтове намерих много малко информация за АСМР, но ето няколко препредадени думи...

Едно шантаво откритие, граничещо със странен фетиш. Има нещо, наречено автономна сензорна меридианна реакция (АСМР). Предполага се, че се дължи на реакцията към определени видове звуци, като например женски шепот или скърцащ найлон. За някои хора, това е като мозъчен оргазъм – приятно, гъделичкащо усещане около главата.



В wikipedia също има обяснение на АСМР, но не е налично на български език. ТУК поставям линкче.


Ето и какво пише в един руски сайт:

Често тя е описана като неясно изтръпване, което се усеща в главата и се разпространява към шията и крайниците. Въпреки това, тя не е сексуален оргазъм, а по-скоро дълбоко еуфорично чувство, което дава усещане за комфорт и спокойствие.
За първи път този термин се споменава от американката Дженифър Алън, която основава научно-изследователски институт за ASMR. Неформалната организация се опитва да анализира съществуването на това явление. Но все още учените не могат да дадат отговор на въпроса как и защо е това чувство.
Има предположения, че роля играят хормоните допамин и серотонин. 
Невробиологът Steven Novella от медицинската школа на университета Йейл също теоретизира, че това може да е форма на мини-припадък, който се усеща приятно.
Различните хора изпитват АСМР по най-различни начини и е трудно да се обясни на тези, които не са преживели това явление.
Мнозина вярват, че това е ехо от детството, когато мекият глас на майката съчетан с персонално внимание и ухажване е имал успокояващ ефект върху детето.

Който е поне малко наясно с руския, може да надникне и ТУК (за повече информация).

Давам ви и нагледен пример с няколко клипчета. Но почти задължително условие е те да се гледат/слушат със слушалки!!!!

 Това видео е на английски... Доста ми въздейства!


Примерът с бижутата, за които споменах по-горе...
Тук е целенасочено, но съществуват милион случайни, които се превръщат в АСМР за мен ;)

Тук ще ви гримират виртуално. Аз го гледах на 3 пъти, защото две нощи заспивах преди края. :)



Откритието на АСМР за мен стартира с тази красавица...



Но тя говори и английски (за тези които не разбират руски)

В началото всичко това ми се струваше доста странно, но вече го приемам нормално и когато имам възможност релаксирам с подобен род видеа...

Аз имам АСМР, а вие? Усетихте ли нещо? Отпуснахте ли се? Бяхте ли чували за АСМР? Ще се радвам да споделите мислите си в коментарите...


Поздрави!

Diana

11 коментара:

  1. Интересна статия! Описала си усещането много точно. Изпитвала съм и изпитвам АСМР, а изобщо нямах представа, че съществува термин за това. Случва ми се обикновено при нежен допир по косата, гърба или лицето, при слушане на някоя любима песен (като че ли се получава по-често, ако слушам със слушалки) или при приятен разговор с приятели.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря ти, че сподели! Радвам се, че има и още един с АСМР! :)

      Изтриване
  2. Чудесна статия! :) И аз явно съм с АСМР. Най-много ми въздействаха сякаш първите 2 клипчета. Случвало ми се е и в случаите, които Снежана е споделила.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла в клуба на АСМР-ците ;) Радвам се, че се присъедини! И на мен принципно първото момиче ми въздейства повече. Но от време на време разнообразявам. :)

      Изтриване
  3. Много интересна статия. И аз съвсем наскоро открих за това усещане, но явно в Youtube е доста популярен :D Индийските масажи са ми любими за ASMR.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да. Оказа се, че хората отдавна го практикуват. Дай някое линкче на твой любимец.

      Изтриване
  4. От малък знаех как ми се тригърва това чувство, но не знаех как се нарича. Преди 2 год. попаднах на такива клипове и от тогава за релакс си пускам ^^

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз си ги пускам доста често за приспиване. В началото се чувствах доста странно докато ги гледах, но сега са ми съвсем нормални... :)

      Изтриване
  5. Аз обожавам това УСЕЩАНЕ-АСМР ! Затова обожавам да ме милват по косата и да ходя на фризьор !!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Oh, yessss! :) Пробвай и с видеата. Може да ти допаднат. Има и специално за мъже - бръснене, подстригване...

      Изтриване
  6. Здравейте, аз съм АСМР/ASMR артист. Надявам се, че не е проблем, че споделям тук своя канал.
    Съвсем наскоро започнах да снимам и качвам клипове, но съм АСМР фен повече от година вече. АСМР е всъщност изкуство за физическо и психическо отпускане! Надявам се да продължите да се интересувате от него.
    Ето и моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCn3c__zBg7Oqdv0VOOH7lAA

    ОтговорИзтриване