hunting_for_beauty

Instagram

четвъртък, 13 февруари 2014 г.

С любов за зеленчуците

Зеленчуците са пълни с витамини, нискокалорични, хрупкави и пъстроцветни, дори забавни когато оживяват в рекламите, в детските книжки и фантазии. А ние, големите, дали вярваме че зеленчуците живеят с мисията да ни лекуват и поддържат енергични и красиви? 
Аз повярвах...

Пазила съм доста диети, включващи и изключващи различни групи храни. Една от тях изискваше свръх консумация на пресни плодове и зеленчуци. Спазвах я известно време, в което започнах да получавам комплименти, че изглеждам много свежа, а истината е, че така и се чувствах – свежа като краставичка. И просто ей така, от суета, заобичах суровата храна! 

От този ден нататък се старая да похапвам зеленчуци с всяко ядене (внимавам с плодовете и ядките, тъй като високите нива фруктоза и мазнини могат да доведат до увеличаване на теглото), а за вечеря не пропускам да направя голяма купа със салата за цялото семейство.

Преди няколко вечери отворих хладилника и с изненада установих, че съм забравила да си набавя нужното разнообразие от любимата храна (другата ми любима е шоколад, но това е тема на друг пост). Трябваше да си измайсторя салата с наличните продукти... и Воала! ...без да искам сътворих страхотна по мой вкус комбинация, която разбира се нямам търпение да споделя.

Използвах:

- Половин айсберг
- Една тиквичка
- Една зелена чушка
- Един морков (него го настъргах)
- Половин глава червен лук

Овкусих със:

- Сол (използвам хималайска)   
- Сушен босилек (поради липса на пресен)
- Сока на половин лимон
- Зехтин
 
 
А сега не мога да се стърпя да не изтъкна няколко причини, заради които трябва да си направите тази салата или някоя друга, която ви е любима, или просто да си изчистите един морков и да го схрускате пред телевизора.

 
Айсбергът е много добър източник на фолиева киселина (витамин B9), която е от съществено значение при бременност, защото спомага за изграждането на костния мозък на ембриона. Също така участва в образуването на червените кръвни клетки, които подпомагат преноса на кислород в организма.

Тиквичката е подходяща храна за диабетици, тъй като съдържа малки количества захар, а ниското количество целулоза я прави лечебна при проблеми с храносмилателните органи. Много е подходяща за спортуващи хора и за такива, които искат да отслабнат или поддържат здравословно тегло. 

Червеният лук се бори със сърдечно съдовите заболявания. Помага за премахването на лошия холестерол от организма, като в същото време увеличава нивото на добрия, който пази сърцето и кръвоносните съдове здрави. Освен това стимулира мозъчната дейност, има противовъзпалителен и противоалергичен ефект – може да ви предпази от сенна хрема.


Скоро попаднах на една статия, в която пише, че американски учени хвалят българските зелени чушки. Открили са в тях един от най-полезните антиоксиданти - флавоноид лутеолин, който има свойството да защитава от възпаление нервните клетки, което означава, че ни предпазва от невралгии. Също така, според тях, хапването на нашенския зеленчук намалява риска от развитие на Алцхаймер. 

Морковът съдържа куп полезни вещества: бета-каротин, който подобрява зрението, предпазва от сърдечносъдови и ракови заболявания; калий - нормализира кръвното налягане и укрепва кръвоносните съдове; целулоза - подобрява храносмилането и освобождава тялото от токсините; витамин А и С - подсилват имунитета, а тези от група В подобряват паметта и концентрацията, борят се със стреса и анемията. И нещо много важно за нас, момичета - морковът е най-добрият естествен разкрасител: предпазва кожата ни от стареене и от вредното въздействие на ултравиолетовите лъчи; тонизира, изглажда и стяга; подобрява състоянието на ноктите и косата ни.


Кои са вашите любими зеленчуци? Ще се радвам да ми споделите интересни начини за приготвянето им!

 
С пожелание за хрупкава вечер,
Снежана
 

4 коментара:

  1. Нямам търпение да си направя такава салата. Интересно би ми било да опитам вкуса на тиквичката в такава комбинация. Благодаря ти, Снеже!

    ОтговорИзтриване
  2. За мен е удоволствие :) Надявам се да ти хареса!

    ОтговорИзтриване
  3. Ще ви препоръчам и моето любимо авокадо към тази салата, и още тази вечер ще си направя същата :)

    ОтговорИзтриване
  4. Авокадото ще допълни страхотно тази салата, освен с вкусовите си качества и заради високото съдържание на омега-6 ненаситени мастни киселини и витамини! :)

    ОтговорИзтриване